Strategie, cíle a kultura Oberbank
Nadčasové a moderní hodnoty jako pevný základ: hodnoty jako spolehlivost, stabilita a solidnost byly a jsou základem bankovního obchodu.
Osm strategických cílů Oberbank:
Oberbank na základě těchto hodnot formulovala osm strategických cílů tvořících rámec jejího úspěšného rozvoje:
1. Nejvyšší cíl: Zajištění samostatnosti a nezávislosti
Jen dosažením tohoto cíle je zajištěno, že jednání Oberbank může vyváženě respektovat zájmy klientů, zaměstnanců i akcionářů. Na to se zaměřují i všechny ostatní strategické cíle Oberbank.
2. Vysoká kvalita poradenství pro firmy i soukromé osoby
Oberbank definuje firemní klienty – v první řadě průmysl a středně velké podniky – a privátní klienty jako rovnocenné pilíře.V obchodě s firemními klienty se Oberbank profiluje vysokým stupněm odborné způsobilosti pro zahraniční operace, mimořádným know-how v otázkách investičního financování a jako poskytovatel alternativních forem financování, jako je vlastní a mezaninový kapitál. V privátním obchodě se osvědčuje Oberbank mimořádnou kvalitu a odbornou způsobilostí u služeb náročných na poradenství, jako je Private Banking a správa majetku na jedné straně a financování bytové výstavby na druhé straně.
3. Nepřetržitý organický růst
Oberbank organicky roste díky zakládání filiálek. Proto, na rozdíl od mnoha dalších bank, nemusela aktivovat hodnoty firmy ve své bilanci a nehrozí tak riziko, že by je musela odepisovat. Cílem expanze je poskytovat služby stávajícím klientům a podílet se prostřednictvím získání nových klientů v místě filiálky na vysokém potenciálu růstu atraktivních regionů.
4. Koncentrace na řízení rizik
Oberbank vstupuje pouze do rizik, která může zvládnout vlastními silami. Podnikatelské riziko je nutno stabilizovat na nízké úrovni: Risk-Earning-Ratio musí být dlouhodobě pod 25 %, podíl opravných položek pod 0,7 %.
5. Zajištění likvidity pomocí vysokých primárních vkladů
Oberbank se vždy snaží, aby vklady od klientů a jinými dlouhodobými prostředky refinancování mohla refinancovat úvěry klientů. Kromě toho existují vysoké rezervy likvidity ve formě cenných papírů, resp. úvěrových pohledávek schopných refinancování. Navíc jsou otevřené linky financování v široké síti bank a institucionálních investorů.
6. Žádný vlastní obchod oddělený od obchodu s klienty
Oberbank neprovozuje významnější vlastní obchod oddělený od obchodu s klienty. Oddělení Global Financial Markets poskytuje služby hlavně v managementu úrokového a měnového rizika pro klienty i management aktiv/pasiv a likvidity pro banku.
7.Udržitelný rozvoj personálu
Systematickým dalším vzděláváním zaměřeným dle potřeb banky Oberbank důsledně rozvíjí odbornou způsobilost a sociální kompetenci svých zaměstnanců. Systém managementu MbO a aktualizované výkonové standardy poskytují orientaci a zajišťují pravidelnou zpětnou vazbu.
8. Zajištění konkurenceschopnosti díky jednoduchým procesům
Efektivní úprava všech procesů, jednoduchá podniková struktura, průběžné projekty racionalizace a přesunutí zdrojů ze správy do prodeje umožňují průběžné zlepšování schopnosti docilování výnosů a nepřetržitě dobré ukazatele rentability.
Bankovní zásady
S našimi službami pomáháme - radou a skutkem - lidem a podnikům při uskutečňování jejich cílů - a to již po generace.
Nezávislost
My sázíme vše na zachování nezávislosti. Jen tak můžeme činit rozhodnutí samostatně. Garanty toho jsou stabilní akcionářská struktura, naše výnosová síla a partnerství ve skupině 3 bank (3 Banken Gruppe).
Odpovědnost
My přebíráme společenskou odpovědnost - jako zaměstnavatel, jako partner regionálních podniků a podporovatel v oblasti sociálních, kulturních a sportovních záležitostí.
Princip regionality
Jako regionální banka v srdci evropy, se sídlem v Linci a filiálkami v Rakousku a Německu, v Česku, Maďarsku a na Slovensku.
Kompetence
Pečujeme a radíme naším klientům ve všech finančních záležitostech - předeším ale v situacích, které vyžadují intenzivní péči a poradenství.
Princip stálosti
Rosteme vlastními silami a nepodstupujeme rizika, která by ohrozila naši nezávislost.
Vášeň
Kompetence, spolehlivost a osobní kontakt nám zajišťují důvěru našich klientek a klientů. A my jdeme ještě dále - naší angažovaností a vytrvalostí.
Naše hodnoty
Vztah
- Otevřenost
Dotazy, chvála nebo kritika - my jsme vždy snadno dosažitelní a uděláme si rádi čas na výměnu názorů. Pozorně nasloucháme a odpovídáme otevřeně a upřímně.
- Blízkost
Upřednostňujeme osobní kontakt. Mluvíme a jednáme jako rovný s rovným a orientujeme se přitom na potřeby lidí.
- Transparentnost
Naše rozhodnutí jsou srozumitelná, naše chování je odhadnutelné. Tím podporujeme porozumění a posilujeme vzájemnou důvěru.
- Fair
Pohlaví a věk pro nás nepředstavuje žádný rozdíl. Sázíme na výkon a kompetentnost a stejné šance pro ženy a muže, pro mladé i starší.
Úspěch
- Obezřetnost
My máme na zřeteli stále celek. Cíle klientů a podniku stavíme nad cíle oddělení a osobní cíle.
- Rozhodnost
Ať vlastní nebo bankovní rozhodnutí - díky ploché hierarchii činíme rozhodnutí rychle a bereme za to odpovědnost.
- Silná realizace
"To nejde ...", to téměř u nás neexistuje. Hledáme řešení, chopíme se iniciativy a využijeme odpovědně naše možnosti.
Perspektiva
- Příležitosti
Vytváříme možnosti, aby mohli lidé a firmy rozvinout svůj potenciál - adekvátně jejich a našim schopnostem a cílům.
- Kompetence
Věříme ve schopnosti našich spolupracovnic a spolupracovníků. Proto vyžadujeme a podporujeme jejich odborný a osobní rozvoj.
- Zvídavost
Zvídavost je to, co nás pohání. Jsme otevření všemu novému.